Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemas
kapral
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:05, 21 Sie 2007 Temat postu: jak wymienić cylinder |
|
Każdy z was z pewnością zastanawiał się jak wymienić cylinder w skuterze 2t.
1.Zaczynamy przgotowania do montarzu a więc muszimy wszystko dokładnie umnyć aby zadne syfy doczas ściągania starego cylindra lub nowego nie wpadły nam do środka.
2.odkecamy cylinder ściągamy głowice z suwamy cylinder z tłoka i wyjmujem zabezpieczenia stwożna wyjmujemy stwożej a nstępnie tłok.
3.ściągamy starą uszczelkę i zakładamy tą która jest w zestawie z nowym cylindrem
4.kaładamy pierścienie na tłok pamięteją o kolejności 1 z powłoką chromową a 2 czarny musimy się pupewnić czy pierścienie zamknęły się w zamkach poprzez przekecaniu pierścieni wcześniej samrując je olejem z dozownika lub ten który lejecie do miesznaki.
5.nakładamy tłok na korbowód, wsuwamy stwożeń i zabezpieczamy spinkami zapezpiczającymi.
6.Nakładamy cylinder, następnie odcinamy drut o cynowy o długości średnicy tłoka i przyklejamy go taśmą wzdłuż stwożna.
7.nakładamy głowicę i skręcamy.
8.wykonujemy 5 pełnych obrtowów wałem tak aby tłok rozgnótł drut.
9.rozkecamy wszystko zpowrotem do głowicy i odklejamy drut mierząc sówmiarką jak drut jeśli pomiar jest nie równy z każdej strony należy dokonać obliczeń dodając dwa wyniki i dzieląc je przez 2
10.wartości powinny mieścić się w zakresie
cylinder do 70 cc (chłodzony powietrzem) 0,70 – 0,90mm
cylinder do 70 cc (chłodzony cieczą) 0,55 – 0,75mm
cylinder od 70 cc (chłodzony powietrzem) 0,85 – 1,00mm
cylinder od 70 cc (chłodzony cieczą) 0,65 – 0,85mm
na koniec wszystko dokładnie smarujemy olejem z dozownika i skręcamy metodą po przekątnej na koniec potrzebny mam będzie klucz dynamometruczny którym dokręcamy śruby po przekątnej z siłą od 0.8km/mc2 do 1,2km/cm2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Provvo
Administrator
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 21:11, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
mam pytanie a co daje ten drut jezeli nie zrobi sie tego mierzenia to jakie sa konsekwencje :] pierwszy raz slysze o takiej metodzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Przemas
kapral
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:16, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
jeśli dystan będzie za duży to będzie mała kompresja a co za tym idzie mniejsza moc, jak będzie za mały to może to doprowadzić do poważnego uszkodzenia cylindra w skutek udeżania tłoka o głowice
ta metoda tyczy się tunigowych wysilonych jednosktek ale można to zrobić przy np. klasie SPORT tak dla świętego spokoju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Provvo
Administrator
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 21:21, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
dzieki ta metoda tyczy sie takze 4t?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 21:30, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
tym bardziej bo jeśli tłok będzie ci walić w głowice to może rozwalić siebie i zawory i głowice ogólnie może narobić bigosu w silniku
|
|
Powrót do góry |
|
|
Provvo
Administrator
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 21:32, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
zawary juz wymienialem w tym tygodniu przez fabryczny tlok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|