Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy planować głowice? |
tak |
|
100% |
[ 2 ] |
nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 2 |
|
Autor |
Wiadomość |
Przemas
kapral
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:05, 21 Sie 2007 Temat postu: tuning |
|
mam pytanie odnośnie planowania głowicy max 1mm czy opłaca się to robić czy nie zaszkodzi to za bardzo wału i czy można wypolerwać denko tłoka i komore spalania w głowicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Provvo
Administrator
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 21:07, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
ja wymieniam cylinder na wiekszy i to napewno nie zaszkodzi walowi bo mam dobry kontakt z mechanikiem bo co 100 km odwiedzam go ( pekniety dekiel boczny, urwany wahacz) wracajac do tematu planowanie glowicy nie zaszkodzi walowi... jezeli wiesz jeden mechanik pojazdow jest na forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
martin
szeregowy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:48, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
ogólnie to nie zaszkodzi tylko spowoduje większe spalanie no i szybsze zużywanie silnika jak to zrobisz to wymieniaj częściej olej w silniku niż to jest zalecane i proponował bym abyś zalewał olejem pół syntetycznym
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez martin dnia Wto 21:50, 21 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Provvo
Administrator
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 21:50, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
i wlasnie o tym mechaniku mowilem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Przemas
kapral
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:51, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
czy ja wiem polerowanie powinno podnieść żywotność obiniżyć spalanie a planowanie podnieść do poziomu ocecnego tak mi się wydaje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
martin
szeregowy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:03, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
Głowicę planujemy od strony komór spalania.
W warsztacie ślusarskim głowica powinna być szlifowana szlifierką magnesową, a nie frezowana na frezarce, gdyż pozostawia ona pory po frezie, które mogą spowodować nieszczelność głowicy. Czasami gdy wymieniamy uszczelkę pod głowicą można splanować do równości 0,20mm, lecz nie daje to żadnych osiągów.
Natomiast jeśli chodzi o moc silnika to planujemy od 1mm w wzwyż. Po splanowaniu 1mm w głowicy ekonomicznej wzrośnie stopień sprężania o ok. 1,3 atm. Czyli w sumie uzyskamy 7,5atm + 1,3atm. = 8,8atm, a jednocześnie większą prędkość obrotowa wałka rozrządu. Splanowanie 1mm nie obniża żywotności silnika, lecz będzie można zauważyć polepszenie mocy silnika jak i polepszenie pracy silnika kedy jest zimny. Ja proponuję planowanie 1,5mm dla tych, którzy nie planują zmieniać wałka rozrządu na sportowy, wyczynowy lub rajdowy, gdyż każdy wałek wymaga innego planowania głowicy w zależności od producenta wałków sportowych. 1,5mm splanowanej głowicy jak i dodatkowe przeróbki opisane na naszej stronie spowodoują znaczny wzrost mocy silnika.
to nie jest do końca prawda że nie zmiejsza żywotnosci silnika jest
wieksze cisnienie w komorze spalania
trzeba pamiętać że każda część ma swoją parametry techniczne nadane przez firme i każde zmiany powodują jakieś skutki uboczne
radził bym ci tylko wypolerować denka tłoków, głowice i kanały wydechowe na błysk bez planowania głowicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 13:25, 22 Sie 2007 Temat postu: |
|
no właśnie nie wiem bo seryjnie mój skutem ma stopień sprężania na poziomie10.5atm a cylinder tuningowy producenta POLINI Sport 50 ma stopień sprężania 12,2atm i kręci 12200obr/min i można go założyć przy seryjnym wale nie tracąc na jego żywotności
|
|
Powrót do góry |
|
|
|